Jeśli chodzi o zarabianie w sieci, afiliacja zdobywa co raz to większą rzeszę fanów, dla jednych jest to dorywcze zajęcie dla innych za to pełnoetatowa praca. Czym jest ta cała afiliacja? Jest to nic innego niż promowanie produktów lub usług w zamian za prowizję od ich sprzedaży to tak w dużym skrócie.
To czym jest ta afiliacja?
Rozszerzając definicję, jest to model marketingowy, w którym afilianci promują produkty czy usługi danej firmy i otrzymują wynagrodzenie za określone akcje, takie jak sprzedaż, kliknięcia, rejestracje czy pobrania aplikacji. Patrząc obiektywnie, jest to korzystne zarówno dla jednej i drugiej strony, firma zyskuje, zdobywając nowych klientów, a partnerzy zarabiają czasem i to nie małą prowizję.
No dobra ale jak to działa?
Po pierwsze przede wszystkim, należy zarejestrować się w danym programie partnerskim lub sieci afiliacyjnej. Polecam to drugie, ze względu, chociażby na mnogość ofert w jednym miejscu. Następnie należy wygenerować swój unikalny link polecający, który możesz udostępniać na swojej stronie internetowej, blogu, mediach społecznościowych, w newsletterach itp. należy dokładnie przeczytać warunki korzystania, ponieważ niektórzy reklamodawcy zabraniają niektórych metod promocji. Po zakupie produktu, usługi czy wykonaniu akcji wymaganej dla danej oferty otrzymasz swoje wynagrodzenie, które możesz wypłacić na konto bankowe.
Programy partnerskie czy sieci afiliacyjne oferują różne metody rozliczeń, które zależą od celów reklamodawcy i rodzaju kampanii. Do najpopularniejszych modeli wynagrodzenia należą:
- CPS (Cost per Sale) – Model wykorzystywany najczęściej przez e-commerce, jest to prowizja od sprzedaży.
- CPL (Cost Per Lead) – Wynagrodzenie za pozyskane leady, czyli np. rejestrację na stronie czy wypełnienie formularza.
- CPA (Cost Per Action) – Płatność za określoną akcję, np. pobranie aplikacji, subskrypcję newslettera.
- CPC (Cost Per Click) – Wynagrodzenie za każde kliknięcie w link afiliacyjny.
- CPM (Cost Per Mille) – Płatność za 1000 wyświetleń reklamy.
Rozróżniamy dwa typy programów afiliacyjnych. Bezpośredni, taki posiada chociażby Amazon, Ebay, Ceneo, drugi typ to sieci afiliacyjne, czyli serwisy które pośredniczą między programem partnerskim a tobą wydawcą, w jednym miejscu znajdziesz setki jak nie tysiące ofert na których możesz zarabiać. Jeśli nie chce ci się szperać w czeluściach internetu, albo nie wiesz jeszcze co dokładnie chciałbyś reklamować, to właśnie tę opcję polecam wybrać, do takich sieci należą m.in. Fireads czy chociażby Mylead, szerzej na temat sieci jeszcze napiszę nie raz.
Linki można reklamować praktycznie wszędzie, limitem są zasady danego reklamodawcy. Niektórzy z nich zabraniają np. reklamy za pomocą newslettera, inni potrafią zabronić reklamy na facebooku, ale zazwyczaj wszystkie z nich łączy jedno zakaz ruchu motywacyjnego oraz podszywania się pod markę (niby oczywiste ale nie dla wszystkich).
Dla przykładu jak można zarobić na afiliacji. Masz bloga, powiedzmy motoryzacyjnego. Możesz wykorzystać programy partnerskie sklepów z częściami do samochodów i na swoim blogu zamieszczać linki. Jesteś trenerem personalnym? Nic nie stoi na przeszkodzie polecania suplementów, oczywiście tych przebadanych, nie raz widziałem programy partnerskie środków o dziwnym składzie. Róbmy tak by nie szkodzić innym.
Jakie są zalety afiliacji?
- Mnogość ofert na które można trafić bezpośrednio lub korzystając z sieci afiliacyjnych.
- Niski a w nawet zerowy próg wejścia, na początku można zacząć wśród znajomych.
- Przy odpowiedniej strategii i miejscu do reklamowania możliwość stworzenia pasywnego dochodu.
Czy są jakieś wady?
- Konkurencja, przy wyborze nieodpowiedniej niszy może być ciężko przebić się.
- Zmiany w regulaminie programu mogą wpłynąć na wysokość zarobków.
- Wymaga cierpliwości, o ile nie wciśniesz czegoś jakiemuś znajomemu to na efekty najczęściej trzeba trochę czekać.
Ciąg dalszy nastąpi…
Photo: https://pixabay.com/photos/business-technology-city-line-5475661/
No Comment! Be the first one.